Google zahájil plošné tažení proti PBN

Ani jsme nemuseli čekat moc dlouho a už je tu Google penalizace PBN (Private Blog Networks). Spekulací je řada, ovšem většina postižených udělala jednu elementární a velmi hloupou chybu – používají služby Google. A druhou chybou je velmi hloupé odkazování. O penalizaci PBN se vyjádřili i jejich majitelé, třeba Jon Haver, NoHatDigital a Niche Pursuits.

Google masivně sleduje uživatele pomocí služeb

V žádném případě nepoužívejte na PBN nic od Google! A tím myslím opravdu nic! Google masivně šmíruje své uživatele, ať již pomocí geolokace, GPS v mobilech a tabletech, čte emaily, sleduje otisk HW i SW, samozřejmě se využívá i Chrome. Použít na PBN weby Analytics, AdSense nebo GWT je jasná sebevražda. Nepomůže mít různé účty nebo proxy, Google totiž obvykle kombinuje několik sledovacích technik naráz a multi-účet odhalí snadno třeba pomocí cookies nebo otisku HW a SW. Pozor taky na Android, rozhodně není dobrý nápad logovat se do administrace PBN webů z Androidu!

Registrace webu

Samozřejmě je vždy nutné mít weby registrované na různá jména, různé emaily (ne Gmail!) a ideálně i v různých zemích nebo aspoň u více registrátorů a hostingových firem. Vytvořit PBN na jednom multiúčtu na WEDOSu je samozřejmě nebetyčná blbost. A mimochodem na PBN jde využít třeba i Tumblr, free blogy a další služby. Sice nad nimi nemáte 100 % kontrolu, ale kdyby zhynuly, můžete promptně vytvořit kopii obsahu jinde na minisite nebo blogu.

Pozor na obsah

Další typickou chybou může být obsah. Weby v PBN by měly být různorodé, na různých CMS, s různě dlouhými články, různými fotkami a obrázky, různými odkazy a také není dobré používat stejný systém pro meta tagy či alt, title a anchor. Prostě maximální variabilita. Obsah by měl být také originální a dostatečně dlouhý, samozřejmě nikdy nedávat stejný obsah na více webů v PBN. Není na škodu weby v PBN občas měnit, aktualizovat, přidat odkaz, článek atd. Weby mají vypadat jako regulérní skutečné weby různých majitelů, cílem je samozřejmě skutečný obsah, nechcete dostat penalizaci za duplicitu nebo „thin content“.

Linkujte rozumně

Jednou z příčin provalení mnoha PBN je jako obvykle blbost a hamižnost jejich tvůrců. PBN musí být správně navržena a správně vybudována. Odkazy nesmí být ze všech webů v PBN na jeden cílový web, je to třeba střídat a ideálně nepřehánět! Je třeba odkazovat i na další weby, klidně i na konkurenci, na wiki, na další zdroje atd. Prostě v žádném případě nesmí vzniknout podobný systém odkazů z více webů v PBN. Z PBN také příliš neodkazujte na své primární výdělečné weby a neprolinkujte PBN weby mezi sebou! Systém odkazů musí být správně navržený a vytvořený, ideálně ještě před stavbou samotné PBN.

Shánění zakázek

Další trapně hloupou chybou je shánět zakázky přes profláknuté sítě či tržiště. Při nabídkách nikdy nepoužívejte svůj hlavní email nebo jméno, jde to snadno vyhledat. A hlavně nikdy nezveřejňujte odkazy na weby ve vaší PBN. Strojově prohledat diskuze a hledat odkazy zvládne i dost stupidní robot.

Přímá monetizace PBN

PBN může vydělávat i přímo, nejen prodejem odkazů. U affilu pozor na odkazy, i ty jde vysledovat a podle nich najít jednoho majitele několika webů. Nejsem si jistý sledováním přesměrování přes zkracovače, ale možné to jistě je. Ideální je pouze přímý prodej reklamy či PR článků, to nejde strojově odhalit.

Příspěvek byl publikován v rubrice Webové projekty a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *