Google SERP a cílová země pro váš web

Cílíte na zahraniční klientelu? Pak si dejte velký pozor na několik krajně nemilých vlastností Google, o kterých nejspíš vůbec nevíte. Pokud váš web není v Google Console (postaru Webmaster Tools), jsou vaše možnosti značně omezené. Google sice bere ohled na jazyk webu, ale zcela zjevně to pro něj není směrodatný údaj o cílové zemi/skupině!

target-country

Velký vliv má použití národní domény, kdy dokonce ani v Google Console nejde cílit například na USA, pokud máte web na CZ doméně – a to ani v případě, kdy je web v angličtině! S generickou doménou typu COM či ORG to sice jde, ale musíte to Googlu explicitně sdělit. Pokud tak neučiníte, bude si cílení odvozovat podle sebe – mimo jiné podle IP hostingu či registrace vašeho Google účtu (což výslovně potvrzuje ve své nápovědě). Takže pokud máte anglicky psaný web na CZ doméně, registrovaný přes český Google účet a hostovaný v ČR, tak máte dost velký SEO problém.

cileni

Toto chování potvrzují i mé zkušenosti s anglickou verzí jednoho mého obsahového webu. Web běžel v české i anglické verzi na CZ doméně. Přestože měl prakticky shodný obsah i historii v obou verzích, anglická verze prakticky v SERPu neexistovala. Současná anglická verze je na ORG doméně a projekt je oddělený, ale kvůli aktivní propagaci lze těžko dělat přímé srovnání. Každopádně jsem upřesnil i cílení v Google Console, takže jsem zvědavý na vývoj návštěvnosti z Google vyhledávání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *