Září 2014

Září bylo opět poměrně hektické, udělal jsem spoustu věcí, tak se to snad projeví na výsledcích v dalších měsících. Hodně času spolykala škola a příprava vědeckého článku, nějaký čas musím věnovat také výuce. Dost bylo i offline aktivit, jejich výsledky však budou také až časem.

zari-2014

Práce a projekty

Jednou z hlavních věcí v září bylo rozhodnutí nezačínat nic nového a makat na dotažení rozvrtaných věcí. To se sice nakonec úplně nepodařilo, ale vyřešil jsem spoustu restů a hodně věcí se silně posunulo a dotáhnu je v říjnu. Víc jsem se také soustředil na vyhodnocení současného stavu, definování cílů a rozplánovaní postupu k jejich dosažení. Udělal jsem dlouho odkládaný audit webů, jak z hlediska SEO, tak i oblast klíčových slov a možné využití affilu.

Plány na budování fotobankového portfolia vzaly jako obvykle za své, sice jsem i něco nafotil a připravil, ale nahrát jsem zvládl jen 13 kusů. Portfolio se již velmi blíží 900 fotkám, takže asi v říjnu spáchám další akci typu hundred challenge a zkusím se hecnout na tisícovku.

V návaznosti na audit jsem zamakal i na nějakém obsahu, v říjnu chci tyto snahy ještě posílit. Napsal jsem několik opravdu hodně dlouhých článků (6-8 NS), v současnosti vůbec nejlepší, co lze k danému tématu na českém internetu najít a doplněné špičkovými fotkami. V příštím týdnu dva z těchto článků zveřejním, jsem docela zvědavý na SEO efekt i sdílení na soc. sítích a návštěvnost. Jeden takový článek v angličtině jsem outsourcoval, tentokrát jsem vybral americkou textařku a velmi mile mě překvapila. Sice jsem za článek zaplatil několik stovek, ale výborná kvalita a parádní komunikace, prostě luxus.

Do nového e-shopu jsem přehodil všechno zboží ze starého a nachystal jsem kalendář s minerály na rok 2015. Zbývá doplnit pár položek a propojit novinky. Na kalendář mám zatím dvě předběžné objednávky, v říjnu a listopadu bude třeba silně zapracovat na propagaci.

Nad e-bookem jsem dlouho dumal, doladil jsem drtivou většinu obrázků a zformátoval jsem celý text. Původně jsem e-book chtěl nabízet zdarma, ale nějak se vyvinul do rozsahu téměř 100 stran formátu A5. Takže ještě doplním jednu důležitou kapitolku a budu ho nabízet k prodeji, celkový rozsah očekávám kolem 110 stran.

Výdělek z PPC oproti srpnu mírně vzrostl a bylo dosaženo letos rekordní výše CPC, bohužel ale zase CTR je na druhé nejhorší hodnotě a RPM je 16 % pod maximem. Poslední dva měsíce pozoruju silné kolísání, kdy jeden den je CTR i CPC relativně normální a další den skočí třeba na čtvrtinu průměrného ročního CTR a CPC na polovinu. Na opačnou stranu to bohužel nekolísá zdaleka v takovém rozsahu, takže CTR setrvale mírně klesá.

Finance

Fotobankám se dařilo díky dvěma rozšířeným licencím vcelku slušně s výdělkem $172 (srpen $127). Affiliate nevydělal nic a PPC 830 Kč (srpen 730 Kč). E-shop zaznamenal jeden prodej za 270 Kč, jedna drobná offline zakázka vynesla 280 Kč. Psaní vydělalo jen cca 800 Kč, takže se celkově dostáváme na cca 5600 Kč za září. V říjnu si to vynahradím 😛

Návštěvnost

Návštěvnost na téměř všech webech mírně vzrostla, začala škola a počasí už také poněkud ochladlo. Popravdě jsem moc nesledoval posun návštěvnosti ze Seznamu, ale ten moje weby obecně moc nemiluje, takže se žádné drama nekonalo. Naopak se mi postupně daří lákat Google, zatím tedy spíše první vlaštovky. Co je ovšem silně na pováženou je to, že jsem na mineralexpert.org nasadil kromě AwStats také Analytics. Analytics spokojeně naměří pouze 3-10 % návštěvnosti podle AwStats – takže teď kde je chyba? AwStats zjevně měří i roboty a různé další pochybné návštěvy, ale že by jich bylo až tolik se mi jeví trochu přehnané.

navstevnost-zari-2014

Příspěvek byl publikován v rubrice Měsíční přehledy a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

2 komentáře u „Září 2014

  1. Inak, Basti, keď outsourcuješ rôzne služby možno by stálo za úvahu, aby si o tom napísal aj nejaký podrobný článok. Čo povieš? Napríklad, v niektorom z tvojich minulých blog postov si myslím spomínal, že si outsourcoval linkbuilding. Vôbec by nebolo od veci, keby si podrobne popísal ako si objedaní linkbuilderi počínali, kam presne vložili linky, či to prinieslo očakávaný výsledok a podobne. Myslím, že by to mohlo čitateľov tvojho blogu zaujímať. Či? 😉

    • Jeden takový článek je už skoro hotový, ale ještě jsem tam chtěl něco dodělat. Jinak na tom žádné kouzlo není, zrovna ten linkbuilding je spíš hrůza a děs, prostě spam. Určitě jde sehnat i kvalitní linkbuildery, ale pak jsou ty ceny řádově jinde a na takové pokusy zatím nemám rozpočet. A co se týká spamu, tak efekt má a to i na Google.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *