Vývoj microsite – první rok za námi

Kolem Vánoc 2013 jsem se rozhodl spáchat experiment s microsite. Web je vytvořený podle skupiny frází, každá fráze má vlastní stranu (celkem 6 stran). Každá strana obsahuje nejen frázi, ale i související klíčová slova, vhodné nadpisy, řádně popsané tematické fotky a samozřejmě má vnitřní prolinkování.

Vývoj webu

Od dokončení v lednu 2014 jsem na web nesáhnul. Nepřidal jsem žádný obsah, neměnil jsem ani žádné obrázky, nastavení atd. Prostě pasivnější už to být nemohlo.

wm-screen

Propagace a návštěvnost

Během roku byla propagace webu minimální, přidal jsem jen několik zpětných odkazů z různých komentářů. Většinu z nich jsem rozmístil už počátkem roku, celkem jich určitě není víc než 20. Žádný další linkbuilding neproběhl. Jediná propagace na sociálních sítích byl odkaz z tematického profilu na Facebooku a Twitteru.

Návštěvnost byla měřena pomocí Google Analytics. Celková návštěvnost je 802 návštěv a 739 různých uživatelů, bounce rate těsně nad 86 %. Vyhledávače web poměrně ignorují, poměrné zastoupení je vcelku zajímavé. První místo má Bing (94 návštěv), který web zaindexoval hned během prvních dnů. Druhé místo má Yahoo (70 návštěv), ten se chytl během prvního měsíce. A poslední místo drží Google (38 návštěv), který zvládl web zaindexovat až po přidání do GWT a v SERP ho zcela úplně ignoroval několik měsíců. Z FB nepřišel nikdo, z TW celkem 11 návštěv. Zbytek jsou odkazy z různých agregátorů, scrape webů, přímé návštěvy z blogu atd.

Výdělek

Web je monetizován výhradně přes PPC. CTR je poměrně na slušné úrovni 2,9 %. PPC statistika ukazuje celkem 513 zobrazení (Analytics 1083 zobrazení), reklama je na každé straně webu. Celkový výdělek za rok 2014 činí 83 Kč, tedy nezaplatí ani doménu. Web má samozřejmě i těžko měřitelný nepřímý přínos pro SEO mých dalších webů, ale o zisku zatím určitě nebude řeč.

Výsledky a kam dál?

Z výsledku je tedy jasné, že on-site SEO rozhodně nestačí a bez linkbuildingu to vážně nejde. Aktualizace by jistě také pomohla. Takže v roce 2015 zkusím na web přidat další obsah a získat nové odkazy a uvidíme, co se stane. S ohledem na kvalitní stávající obsah a roční historii by se mohl web dobře uchytit, sám jsem docela zvědavý.

Momentálně pracuji na pozvolném vytvoření kvalitní PBN. Skrývání identity a tvorba sítě podpůrných webů je bezesporu zajímavá věc, ale je také časově náročná a tím pádem dost drahá. Výsledky z pokusů s microsite jasně ukazují, že bez dobrého plánu a průběžného vylepšování a propagace jednotlivých webů to nepůjde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Webové projekty a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

3 komentáře u „Vývoj microsite – první rok za námi

  1. To je zajímavé. Možná to bude oborem (šutry), který asi nebude tak moc hledaný, nebo se pletu?
    Já třeba udělal jeden web o plemeni psů, které tu v ČR moc není. Napsal se jeden text (cca 3NS) a nějak se nehledělo na klíčová slova nebo něco podobného. A na G i S je na tom dobře – první místa už ztratil po více než roce bez aktualizace, ale měl měsíčně podobnou návštěvnost jako ten tvůj web. Nebyla tam žádná reklama, nebyl to projekt na zisk, ale myslím, že u více hledaných témat by to i tak dneska mohlo mít smysl.

    Ať se daří…

    • Téma jsem vybral podle hledanosti, čísla už jsem založil, ale každá z vybraných frází (=stránek) má víc než 1000 hledání podle Keywords Planneru. Spíš je vidět, že klasické on-site SEO už na Google moc neplatí, stejně jako přesná shoda domény a title stránek pro konkrétní fráze. Pro tyto fráze je samozřejmě i docela slušná konkurence, takže bez práce to rozhodně nebude. Spíš je otázka, jestli vybudovat víc microsite s mojí identitou a monetizovat přes PPC, nebo jestli vybudovat klasickou tajnou PBN. PBN je samozřejmě anonymní, takže přímá monetizace přes PPC/affil je mnohem složitější, ale zase pro SEO je mnohem výkonnější. Šlo by udělat obojí, ale na to asi nemám kapacitu ani volný rozpočet.

  2. Pekná microsite. Škoda, že si neurobil dve také stránky. Obe s rovnakým on-site SEO a podobným tematickým obsahom o mineráloch, ale jednu by si pravidelne aktualizoval a intenzívne propagoval a druhú nie. Možno by sme sa dozvedeli, ktorej by sa lepšie darilo. Aj keď je jasné, že niečo také by sa asi dosť ťažko meralo, kedže určite by na to malo vplyv viac faktorov a taktiež ten obsah by bol predsa len odlišný, ale aj tak by to stálo za pokus. Mohla by to byť zaujímavá štúdia. Nie?

    Každopádne, som zvedavý ako sa bude tejto tvojej microsite dariť až začneš robiť linkbuilding a aktualizácie, ktoré si v článku spomínal. Potom o tom určite napíš nejaké reporty. – Rozhodne častejšie než jeden krát za rok! 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *