Únor 2016

V únoru se rozběhla práce na projektech i zakázkách, ale pořád padlo obrovské množství času na školu. Něco také zabral už nevyhnutelný odpočinek a po 6 týdnech přepínání i mě dostihla rýmička.

Práce a projekty

Na fotobanky jsem tradičně ani nesáhl. Vytvořil jsem ale novou sestavu na focení minerálů s profi žárovkami, které jsem koupil v lednu. Test nových postupů dopadl výborně a podařilo se mi udělat pár opravdu povedených fotek. Konečně se snad pohnu a začnu ve větším zpracovávat materiál k focení, který se mi hromadí.

S texty na mineralexpert.org se podařilo pohnout a nový textař se více než osvědčil. Konečně někdo spolehlivý, kdo tomu opravdu rozumí a je schopen plnit zadání. Také cena je ovšem 3x vyšší, i když pořád nijak strašná. Vytvořil jsem publikační plán, který samozřejmě ihned nabral zpoždění kvůli zdržení s fotkami. Vůbec to letos dost skřípe, určitě to bude námět na článek o content marketingu.

U wordpress webů jsem provedl údržbu a aktualizaci, na několika webech došlo i na drobné aktualizace. Zásadní otázkou zůstává kam dál? Soustředit se jen na hlavní projekt anebo ponechat i další? Dost času padlo na diskuze ohledně vyvíjeného SAAS produktu, který dělám s kolegou. Paradoxně největší problémy nejsou vývoj či finance, ale neuvěřitelná byrokracie EU (zejména okolo DPH), která mezinárodní podnikání prakticky znemožňuje. Zatím je vše ve fázi příprav, ale snad se brzy podaří spustit alespoň testovací verzi. No uvidíme za měsíc či dva, rozhodně bude o čem psát na blog.

Ze zakázek se věnuji už pouze správě WordPress webů. Dorazila také objednávka PR článků a nějaké další jsem nabízel, ale zatím nulový zájem.

PPC mi rozhodně radost nedělá a oproti žvanění marketérů o růstu cen naopak pozoruji setrvalý pokles CPC a obrovský nárůst nekvalitních reklam za pár šupů. Dalším problémem je nárůst blokátorů reklam, které dosahují na různých webech 40-60 %. Holt agresivní praktiky sklízí své ovoce a lidé se brání. Affil tradičně vydělal pár drobných.

Finance

Fotobanky se dost propadly na $80 (leden $126,5), zisk z PPC se nepohnul 648 Kč (leden 648 Kč) a affil tentokrát 18 Kč. Správa webů 3.300 Kč, prodej e-booku 250 Kč. Celkový výdělek cca 6.100 Kč.

Návštěvnost

Návštěvnost mírně na většině webů mírně poklesla, částečně i díky kratšímu měsíci. Naopak mineralexpert.org zaznamenal růst o více než 20 %, zejména díky propagaci článků na redditu a Facebooku.

Příspěvek byl publikován v rubrice Měsíční přehledy a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *