Turbostart obsahového webu pomocí FB

I úplně nový web může bleskově získat slušnou návštěvnost díky sociálním sítím. Pokud dokážete sdílet zajímavý obsah a použijete třeba mnou vyzkoušený postup, určitě to nějaké výsledky mít bude. Zejména u Facebooku a Google+ jsou důležité obrázky, na Twitteru je to naopak spíš nevýhoda. Já zatím používám především Facebook, protože na G+ a Twitteru mám většinu lidí mimo obor a navíc vše naráz zatím nezvládám.

Příklad s Viralnova

Webová stránka Viralnova se dostala na astronomickou návštěvnost a zisky v rekordním čase. Boom této stránky byl zajištěn především sdílením na Facebooku, který slouží jako hlavní kanál. Základem je samozřejmě sdílet atraktivní obsah, ideálně psaný bulvárním stylem a vybavený obrázky a provokujícími nadpisy. Uživatelé sdílí, obsah se šíří a stačí jen sbírat provize z PPC.

Co se už tak často nezdůrazňuje je fakt, že Viralnova obsah bez skrupulí krade. Nějaký backlink (oblíbený „odkaz na zdroj“) není omluvou pro to, že prostě někomu vyrabuju článek i s obrázky a vrazím si ho na svůj komerční web. Tím spíš, když pak některé obrázky kolují po FB ve statisících kopií. Nedokážu si představit pocity autorů podobně rozkradených článků a fotek. Bohužel podobných webů je plno a zvesela kradou ve velkém.

Co si z Viralnova vzít?

Pokud netvoříte bulvár a nekradete obsah, je samozřejmě sdílení a sociální šíření podstatně těžší a není jednoduché získat masy. Nicméně stále platí, že sdílení a pravidelný přísun zajímavého obsahu na fanoušky funguje. Stačí pro web vytvořit stránku na Facebooku a pravidelně sdílet obsah. To by samozřejmě trvalo dlouho, ale stačí najít několik zájmových skupin a také je pravidelně zásobovat zajímavostmi a návštěvnost utěšeně roste. Samozřejmě je také třeba reagovat, odepisovat a stále přispívat. Ideálně s obrázky a odkazem na mateřský web. Obsah na stránkách webu pochopitelně sdílíte také přes svůj profil.

Případová studie na mineralexpert.org

Modifikovaný přístup Viralnova jsem použil i pro mineralexpert.org, spuštěný v půlce února. Protože rockhound.cz je českou verzí téhož webu a navíc mám v „přátelích“ stovky lidí z oboru, nebyl problém odstartovat pěkně rychle. Jen první den se mi podařilo oslovit okolo tisíce lidí, na web zavítalo přes 200 návštěv a stránka na FB získala prvních 18 fanoušků. Během 14 dnů vyrostl počet fanoušků na 51 a celková návštěvnost dosáhla hodnoty 3995. Web je úplně nový, nemá ranky ani neproběhl žádný významný linkbuilding, organická návštěvnost je rovna nule.

Propagaci provádím zcela jednoduše. Mineralexpert.org je galerie fotografií minerálů, takže každý den nasdílím několik různých fotek na FB do různých tematických skupin. Skupiny si vybírám slušné a funkční, nemá smysl něco dávat do neaktivních pidiskupin nebo naopak do těch totálně zaspamovaných. S trochou praxe je propagace otázka 10 minut denně. Ideální je také dostat obsah před oči těch, kteří sdílí obsah dál – takové uživatele je třeba hýčkat a případně se jim i osobně připomenout. Moji výhodou je samozřejmě rozsáhlý a originální obsah cca 7000 fotek, členství v zájmových skupinách a tematické kontakty, ale určitě lze podobný postup rozjet i z nuly.

Jak celý proces ještě přiživit?

Pokud nemáte zbytečné skrupule, můžete založit na FB třeba 10 dalších uživatelů. V mém případě by byli z celého světa, protože web je cílen mezinárodně a nechci zbytečně budit pozornost. Navzájem je provážete přátelstvím (nepřehánět), trošku jim vytuníte profil pár údaji a obrázky. Pak se obratem přihlásíte do tematických skupin a případně začnete lidi z oboru obtěžovat žádostmi o přátelství. Samozřejmě řada odmítne, ale spousta lidí odsouhlasí cokoliv. Těmi je dobré začít a trochu si tak vybudovat kredit. Není samozřejmě na škodu „přátelit“ se aspoň do začátku s pár reálnými kamarády. Krom jednoznačné propagace webu musíte lajkovat i jiné věci, občas nasdílet něco cizího, nejlépe i nahrát občas něco vlastního, připsat komentář atd. Zajímavý vlastní obsah v profilu značně usnadňuje také získávání přátel. A pak samozřejmě budete sdílet odkazy propagovaného webu, lajkovat příspěvky atd. Samozřejmě ne všemi profily naklikáte všechno stejně, ale časem to může mít zajímavý efekt. Zejména proto, že FB nezobrazuje nové neplacené příspěvky všem fanouškům, ale pouze zlomku. Tento postup dokáže míru oslovených lidí zásadně zvýšit, ale je samozřejmě také výrazně pracnější. Ideální práce pro virtuální asistenty a brigádníky.

Skupinka virtuálních profilů i do budoucna

Pokud FB přistoupí k úplnému zpoplatnění propagace podobných příspěvků, může vám síť virtuálních přátel doslova zachránit zadnici. Ti totiž můžou lajkovat a sdílet a tím příspěvky dostat dál, navíc více náhodných osob nebudí tolik pozornosti. Ovšem obvykle to není problém, protože v mnoha skupinách se to jen hemží komerčními nabídkami a pokud pouze sdílíte zajímavý obsah, postih obvykle nehrozí. Pozor ovšem u dobře spravovaných skupin pro zvané, tam používejte pouze vlastní profil a pečlivě vybírejte co poslat, jinak vyletíte dřív než začnete. Někteří šikulíni mají na tohle samozřejmě armádu virtuálních osob a vše řeší skripty, ale myslím že zrovna v tomto případě se vyplatí cílit přesně a v menším.

Příspěvek byl publikován v rubrice Webové projekty a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u „Turbostart obsahového webu pomocí FB

  1. Pre mňa boli ešte donedávna sociálne siete niečo úplne nepodstatné a pramálo som sa o ne zaujímal. Skrátka niečo čo išlo úplne mimo mňa. Keďže si to však doba žiada v poslednom čase sa im snažím venovať viac a hlavne pokiaľ možno pochopiť, ako ich čo najefektívnejšie využiť z pohľadu webmastera na získanie „fanúšikov“, „followerov“, či pod. Skrátka reálnych ľudí, ktorí v konečnom dôsledku môžu prostredníctvom sociálnych sietí navštíviť moje webstránky a zvýšiť im tak návštevnosť relevantným, pekne cieleným trafficom.

    Takže presne o tomto v posledom čase hodne premýšľam.
    Vďaka za zaujímavý článok a praktické tipy zo života!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *