Říjen 2014

Září hektické, říjen už spíš rovnou dostihy. Hromada režijních a školních činností, nějaké cestování a dokončování obsahu a rozdělaných věcí. Ve výsledku je výdělek prakticky zcela pasivní, zbytek se zhodnotí až později.

rijen-2014

Práce a projekty

Obrovské množství času tentokrát spolykala škola, zejména na různé režijní činnosti. Část aktivit se vrátí v podobě stipendia navíc, ale to se tohoto přehledu netýká. Dalším žroutem času byl e-book, nějaké cestování, pomoc s MČR v balónovém létání, výběr notebooku, shánění a reklamování bot a podobně. Přesto byla produktivita vcelku slušná.

Po dlouhé úvaze jsem se rozhodl dále moc nevěnovat rockhound.cz – sice něco vydělává, má však mizivý potenciál růstu a poměr vloženého úsilí a výsledků je naprosto žalostný. Podobný projekt je v ČR prostě neřešitelný, protože cílovka jsou převážně líní a hamižní zmetci.

Jaké překvapení, nejen že jsem se v říjnu nehecnul k nahrávání fotek – dokonce jsem nenahrál ani jednu! Pár jsem upravil a nachystal, ale fotobanková aktivita téměř nestála za řeč.

Celkem dost práce padlo i na tvorbu vlastního obsahu, byly publikovány také dvě verze velmi extra dlouhých článků (CZ + EN) a testuju jejich dopad. U českého se mi podařilo celkem bez problémů infiltrovat odkaz do wiki, nutno ovšem dodat, že si to plně zaslouží. Lepší český článek k tématu neexistuje. Čtenost je u CZ verze bídná, u EN verze slušná. Jedná se však hlavně o trvanlivé informační články, které se zhodnotí až časem díky long-tailu. Co se čtenosti týká, tak nepomůže sebelepší obsah. Mnohem větší tahoun je kontroverzní tématika.

Pozornost jsem věnoval i otestování hootsuite.com, zatím ve verzi zdarma. Rozhodně je to šikovná věcička a umožňuje pohodlné přidávání obsahu na sociální sítě. Výsledky možná nejsou hned famózní, ale rozhodně jsou znát. O dalších výsledcích určitě bude ještě řeč v samostatném článku.

Monstrózní akcí měsíce bylo úplné dokončení e-booku. Napsat kvalitní e-book rozhodně není nic snadného, co spíchnete za pár víkendů. Článek o první části tvorby jsem už publikoval, další článek bude až půjde e-book do prodeje. Zatím můžu prozradit, že konečný rozsah je 105 stran formátu A5, e-book obsahuje 89 fotek a ilustrací a konečná cena bude $14.99.

Výdělek z PPC opět mírně narostl a vzrostla míra prokliku, ale CPC výrazně poklesla, takže ve výsledku RPM je o nějakých 8 % nižší jak v září. Opět docházelo k nepochopitelnému kolísání, kdy mezi jednotlivými dny byly propady až na pětinu prokliků a ještě se směšnou cenou za proklik, což se na výsledcích velmi podepsalo. Opravdu nechápu, proč Google zobrazuje nerelevantní reklamy a ještě za almužnu – škodí i sobě.

Finance

Fotobanky opět poklesly na celkem hanebný výkon, ale díky prodeji jedné super drahé licence se konečný výsledek těsně vyšplhal na letošní měsíční maximum $205 (září $172). Affiliate nevydělal nic (už zase!) a PPC 891 Kč (září 830 Kč). Další aktivity nic, takže celkem 5000 Kč.

Návštěvnost

U většiny webů se návštěvnost držela na podobných hodnotách, meziměsíčně vzrostla o nějaké směšné desetiny procenta. Jediný závažný propad nastal u mineralexpert.org (ovšem jen podle AwStats, podle Analytics naopak roste), ostatní weby mírně posílily. Budu muset provést nějaké konečné (konzistentní a spolehlivé) řešení sledování návštěvnosti, ale zatím na to není čas.

navstevnost-rijen-2014

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

1 komentář u „Říjen 2014

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *