Prosinec 2015

Prosinec byl z hlediska podnikání silně útlumový. Musel jsem hodně zamakat ve škole a zhruba týden padnul na rodinné slety, nemálo času padlo také na pečení cukroví, shánění dárků a další aktivity. Milou drobností byl taky kolaps PC a jeho úplná reinstalace.

prosinec2015

Práce a projekty

Focení bylo v prosinci jen naprosto okrajové, dokonce jsem ani nenahrál nic na fotobanky.

Provoz mineralexpert.org se mi skoro podařilo udržet podle plánu, jako obvykle drhlo dotažení článků a fotky. Copywriterka tentokrát dodala dost nedotažené články, takže jsem to musel z půlky přepsat, zapracoval jsem i na vlastní tvorbě. Systematická práce od září už začíná přinášet ovoce i v podobě rostoucí organické návštěvnosti.

Provoz webů jel víceméně v nouzovém pasivním režimu, došlo jen na minimální údržbu a propagaci. Alespoň jsem na weby napsal dva články. Zakázky jsem také neřešil, kromě správy webů.

E-shop jel po vlastní ose, objednávky žádné. Musel jsem ale nafotit letní nálezy z Alp a sepsat nálezovou zprávu pro muzeum v Chamonix, což bohužel sežralo dost času.

Dost mě štve affil, stovky prokliků, konverze nic. A PPC pomalu a jistě klesá, přestože jsem rozšířil nasazení na více ploch. Asi nezbude než začít natvrdo obesílat potenciální inzerenty ohledně PR článků.

Finance

Fotobanky dost klesly na $105,2 (listopad $175,4), zisk z PPC také klesl 722 Kč (říjen 796 Kč) a affil tradičně nula. Správa webů 855 Kč, prodej e-booku 1000 Kč. Celkový výdělek bídných 5.200 Kč.

Návštěvnost

Návštěvnost citelně poklesla, zejména o svátcích. Všichni se věnují obžerství, dovoleným a návštěvám, tak nemají čas vysedávat u webů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

4 komentáře u „Prosinec 2015

  1. Tiež posledné mesiace trochu skúšam affil na niektorých jazykových mutáciách z mojich DT API webov, konkrétne affil od Amazonu a zatiaľ ani ťuk. Preklikov celkovo niekoľko tisíc a konverzie žiadne, neviem čo si o tom mám myslieť. :/

    Už mi to začína pripadať tak, že jediný affil, ktorý stále ako tak funguje je ten fotobankový, inak už asi nič. Aj keď ani ten už nie je to, čo býval kedysi. Ale veď, snáď sa to ešte pohne.

    Inak, trochu oneskorene, ale každopádne nech sa darí v Novom roku 2016 Basti! 🙂

    • No asi tak – plno prokliků a není jediná konverze. Všichni Amazon affil chválí, ale není co. Totéž Megapixel.cz – z několika set prokliků jedna konverze za 9 Kč?! Invia affil vyšší stovky prokliků a není jediná konverze? Kde je asi chyba?

  2. Neviem, kde je chyba, ale podľa mňa dôvod prečo fotobankový affil funguje relatívne dobre a iné affily nefungujú (zdanlivo) vôbec, bude asi do veľkej miery daný princípom ich prevádzky. Podľa mňa obrovská výhoda fotobankových affilov tkvie v tom, že umožňujú „vlastniť“ používateľa pod svojím menom ihneď po jeho registrácii.

    Na druhej strane ostatné affily sa spoliehajú čisto len na údaje uložené v cookies, takže stačí, aby návštevník zmazal cookies, alebo použil iný počítač a konverzia je včudu.

    Toto sa s fotobankovým affilom stať nemôže, keďže po registrácii je návštevník priradený pod meno toho, kto ho doporučil a nech by sa už dialo čokoľvek, či už by dotyčný zmazal cookies, alebo použil iný počítač, vždy sa provízia započíta. Nehovoriac o tom, že fotobankové affily umožňujú po registrácii takto „vlastniť“ doporučeného používateľa dlhé roky, kdežto ostatné affily bežne mažú tie svoje už beztak dosť biedne cookies po 30tich dňoch, či dokonca ešte po kratšom čase.

    Tam niekde bude pes zakopaný! Takže návštevníci na propagovanú stránku pekne prúdia, skrze prekliky na affiliate reklamu, nakoniec tam niektorí z nich určite aj niečo nakúpia, akurát, že propagujúca stránka z toho nič nemá, pretože vďaka nejakej záludnosti, á la vypršanie cookie, či podobnej zhovädilosti vo funkcionalite toho-ktorého affilu, sa ten človek nezapočíta ako konverzia.

    Samozrejme prevádzkovateľ affilu si môže veselo mädliť ruky, však prečo by aj nie, že? Veď on už svojich nových zákazníkov privedených má, tak načo by niekomu niečo vyplácal za ich doporučenie. 🙁

    Chcelo by to skúsiť nejaký affil, ktorý funguje na podobnom princípe na akom fungujú tie fotobankové, tj. s „vlastníctvom“ používateľa po registrácii. Žiaľ žiadny taký affil som zatiaľ nenašiel. Teda okrem nejakých pochybností, ako klikačky a podobne, ale také niečo si samozrejme na svoje weby určite nemienim dať.

    • Dá se něco třeba na webhostingy a další trvalejší služby. Problém s cookies je i ten, že plno lidí použijte mobil nebo tablet a pak třeba nakoupí doma z PC nebo z práce…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *