PPC challenge – 970 px versus 728 px

Dost často vídáme postřehy, že větší reklamní plochy více vydělávají. V tomto duchu jsem se rozhodl pro první solidní experiment s PPC.

O co šlo?

Na podstránkách rockhound.cz s detaily fotografií není boční nabídka, proto jsem se rozhodl využít šířky stránky a použít širší reklamní plochy 970 pixelů místo běžných 728 pixelů. Jedná se o poměrně dobrou pozici přímo nad velkou fotografií, na této stránce je navíc CTR největší ze všech mých webů, proto je vhodný výběr reklamy dost zásadní.

Výsledky nevalné

Po několika tisících zobrazení širší reklamní jednotky a cca měsíci testování lze konstatovat, že to moc nefungovalo. Cena za proklik sice vzrostla z 3,34 Kč na 4,05 Kč (potud dobré), ovšem míra prokliku dost překvapivě výrazně padla z 1,15 % na 0,64 %. Jinými slovy to ve výsledku znamená ztrátu 12,28 Kč za tisíc zobrazení. Příčinu těžko hodnotit, ale můj soukromý názor je, že příčinou je výrazně hubenější nabídka vhodně cílené reklamy právě u větších formátů.

A jaké je poučení?

Po měsíci testování a menší ztrátě jsem vrátil původní reklamu o šířce 728 pixelů, míra prokliku se opět vrátila na původní hodnoty. Zatím to tak chvíli nechám, ale stále se poohlížím i po dalších formátech reklamy a případně úpravě umístění. U několika dalších ploch s nejmizernější mírou prokliku jsem upravil umístění, zatím je však na hodnocení brzy. Každopádně vyhodnocování a testování umístění PPC ploch i výdělečnosti jednotlivých formátů na konkrétních pozicích má velký význam. Pokles výdělku o 32 % u nejlukrativnější plochy rozhodně není nějaká drobnost, zejména pokud PPC vydělává několik tisíc měsíčně.

Příspěvek byl publikován v rubrice Webové projekty a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

2 komentáře u „PPC challenge – 970 px versus 728 px

  1. Podobný test jsem si taky dělal a na většině webů jsem došel ke stejným výsledkům. Na několika webech byla výkonnost o něco (málo) lepší. Záleží tedy asi na množství reklam pro větší rozměr banneru pro dané zaměření webu. Pokud ale vím, tak i na pozici 970 Google občas šoupne velikost 728, takže ty velké rozdíly v CTR úplně nechápu.

  2. No, ja ti neviem Basti. Keď sa na to pozriem z pohľadu užívateľa klikajúceho na reklamu, tak tiež skôr kliknem na banner menšieho, či stredného rozmeru, než na väčší banner. O nejakých mega-giga nezmysloch cez celú obrazovku ani nehovorím! Neviem čím to celkom je, ale mám taký pocit, že pokiaľ je ten banner až príliš veľký, tak je paradoxne oveľa ľahšie ho podvedome nevnímať, pretože moje oči sa skôr zafixujú na menší bod, resp. bod a jeho bezprostredné okolie, tj. plus mínus pár stovák pixelov. Netuším, či je to tak aj u iných ľudí, alebo to len ja mám nejakú anomáliu vnímania. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *