Květen 2015

Hned začátkem května jsem byl týden v Německu na exkurzi a dost dalších dnů padlo na dodělání abstraktů na konference. Zvládl jsem také pár výletů ven, abych úplně neschátral. Přesto jsem pracovně docela frčel a podařilo se udržet dobrý směr z dubna.

kveten-2015

Práce a projekty

Došla mi trpělivost s Shutterstockem a tak jsem znovu nahrál skoro všechny fotky, které mi od loňského července vyházeli. Přijali cca 80 % – což ledacos vypovídá o editorech fotobank a nesmyslném vyhazování dobrých fotek. Začátkem května se mi podařilo konečně pokořit tisícové portfolio na Dreamstime a o dva týdny později i na Shutterstocku. Začátkem měsíce jsem překročil i celkový výdělek přes $10000 čistě z fotobank, skoro polovinu vydělal Shutterstock.

Máknul jsem na obsahu, i když část věcí dotáhnu až v červnu. Pár slušnějších článků vzniklo, i tento blog se snad dočká pár aktualizací. Soustředím se teď hlavně na mineralexpert.org, který konečně začíná růst správným směrem. Kamarád Eddie Stankovič nabídl svoji nezištnou pomoc jako programátor, takže se snad konečně podaří pořešit některé chyby a plánované nové funkce.

Textařská zakázka z minulého měsíce přinesla další dvě objednávky. Čistě pasivní pak byl prodej 2 e-booků. Konečně se také rozjela domluvená spolupráce s Vlastou Ottem. Na e-shop jsem sice připravil nějaký materiál, ale k větší aktivitě jsem se nedokopal.

Affiliate sice zaznamenal nějakou návštěvnost, ale konverze bohužel nic. PPC v poslední době hodně klesá i přes nárůst návštěvnosti proti loňskému roku. Silně uvažuju o vytvoření affiliate bannerů, protože u mnoha produktů je jediná konverze měsíčně lepší než měsíc PPC.

Finance

Fotobanky se výrazně propadly na $107 (duben $204). PPC propad na 656 Kč (duben 760 Kč). Offline práce 1925 Kč, psaní 1905 Kč, správa webů 300 Kč a prodej e-booku 500 Kč. Celkový výdělek cca 8000 Kč.

Návštěvnost

Celková návštěvnost mírně vzrostla, ale žádné zásadní změny. Spam traffic v GA jsem nakonec pořešil nastavením filtrů pro segment, nikoliv nastavením filtrů pro traffic jako takový. Segmenty jde použít i zpětně a navíc vidíte co ořežete, což je u filtrů trochu potíž.

navstevnost-kveten-2015

Příspěvek byl publikován v rubrice Měsíční přehledy a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

2 komentáře u „Květen 2015

  1. Ešte raz gratulácia k tisícke v portfóliách! Aká je ďalšia méta? Desaťtisíc? 😮 😉

    Vyhadzovanie dobrých fotografií editormi ani nemá cenu komentovať. Obzvlášť ak k tomu uvedú nejaký maximálne pochybný dôvod a vyhodia všetko naraz. To pekne naštve! Nikdy som túto politiku fotobánk ohľadom vyhadzovania bezproblémových fotografií nechápal a nikdy asi nepochopím.

    Tiež by som sa prikláňal k affiliate, keď nefunguje PPC. Najlepšie k takým programom, kde je možné mať doporučeného človeka pod svojim menom aj po jeho registrácii, ideálne doživotne, alebo aspoň na určitú dobu, teda k referral programom na spôsob fotobánk. Neviem však, či niečo také existuje pre segment trhu, ktorému sa ty venuješ, ako geológia, tipujem, že ani nie, inak by si to už asi dávno používal. Poprípade možno by si mohol skúsiť systém á la „reklama pod článkom“, ako som ti aj minule odpísal skrze Twitter, ale tam je ten problém s MOSS zase, takže z toho asi nič.

    Inak, na môj vkus nelinkuješ affiliate dosť agresívne. Napríklad na tvojom stockphotography webe by si mal podľa mňa fotobanky propagovať oveľa intenzívnejšie. Nemyslím tým úplne to zaspamovať affiliate odkazmi, to samozrejme nie, ale s rozmyslom tam dať linky do fotobánk, ideálne upravené na mieru pre ten web. Mohol by si tam mať nejakú peknú lištu niekde pod hlavičkou webu, na ktorej by postupne boli podľa dôležitosti zobrazené a roztriedené logá jednotlivých fotobánk. Poprípade aj odkazy s obchodmi na kúpu fototechniky, ktoré odporúčaš, či iné zaujímavé weby dôležité pre fotografa venujúceho sa fotobankám. Samozrejme s affiliate linkami tam, kde je to možné. Určite by sa totiž nemalo stať, tak ako je to možné teraz, že návštevník webu stockphotography príde na nejakú konkrétnu stránku a tam nie sú linky do všetkých dôležitých fotobánk. Ako to? Na takom type webu?! Ja viem, ty sa ten web snažíš viesť skôr tak komornejšie, ako aj sám píšeš v sekcii „o webe“, že neslúži na nalovenie referralov. To je ale asi chyba! 🙂

    • Díky:) Další meta je druhá tisícovka poněkud rychleji, ideálně splnit letošní cíl, tuším 1500 v portfoliu. Bohužel mě zatím doslova drtí výzkum a další práce, takže zdaleka není času kolik bych rád.

      Český affil mi zatím moc nejde. Mrzkých 0,13 % konverzí u Megapixelu už ale fakt není chyba u mě. Pár dalších stojí za houby, třeba na knihy chybí dobrý affil a travel Invia totéž co Megapixel – vyšší stovky návštěv a konverze NULA! Na mineralexpert.org teď začínám víc rozjíždět Amazon – vybavení pro sběratele/geology. Zatím jen nějaké prokliky, ale však ono to přijde.

      Stockphotography budu muset předělat a začít se podstatně víc věnovat obsahu. Propagace jistě vázne, napadlo mě i třeba nabízet nějaké kvalitní workshopy, ale bohužel jsem se k tomu ještě nedokopal. Jinak referralů to přináší poměrně dost, jenže 90 % z nich totálně vyhnije, takže příjem z nich je v řádu desítek korun měsíčně. Výjimkou je Depositphotos, kde tvoří referral příjmy pravidelně několik desítek $$ měsíčně. Tyto příjmy ale počítám do fotobank, ne do affilu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *