Březen 2015

Březen byl ve znamení cestování, protože všechny pracovní dny jsem trávil na studijní stáži ve Vídni. Poznatků je plno, část zpracuju až časem samostatně.

brezen-2015

Práce a projekty

S ohledem na studijní pobyt samozřejmě bylo potřeba dost času věnovat škole. Na druhou stranu se mi podařilo docela pohnout s výzkumem, sesmolit abstrakt na konferenci a zmáknul jsem zatím nejnáročnější prezentaci v angličtině.

Nakonec na focení Vídně zdaleka nebylo tolik času kolik jsem chtěl, ale pár opravdu vydařených HDR panoramat vzniklo. Na fotoblog jsem je zatím nestihl přidat, protože na notebooku nemám plně použitelný monitor a nerad bych něco upravoval dvakrát. Z obdobného důvodu vázly i fotobanky, přidal jsem 10 kusů.

Obsah na webech opět o něco pokročil, bohužel ani zdaleka tolik co bych rád. Výpadek textařky na důležitý projekt mě dost zasáhl a zatím marně sháním použitelnou náhradu. První zájemce totálně pohořel, další textařka píše dobře a je velice rychlá, ale bohužel vázne odbornost.

Na e-book jsem udělal solidní slevovou akci a trošku jsem si zaspamoval ve vhodných cílových skupinách na sociálních sítích. Výsledek je tragická nula, ani návštěvnost na webu nevypadá nijak dobře. Takže příště znovu a lépe.

Velmi nepříjemně mě zasáhlo spamování GA falešnými odkazy a trafficem. Donedávna byly podobných návštěv maximálně desítky měsíčně a protože GA docela brutálně podměřují, dalo se to snést. Zejména v posledních dvou týdnech se jedná o nápor spambotů až mnoho desítek návštěv denně. Nedokážu pochopit proč s tím Google už dávno něco nedělá, protože to je fatální díra v GA, kterou nejde snadno vyřešit a u nových webů úplně zničí statistiky. Ani tento šikovný návod problém úplně neodstranil.

Affil spokojeně stagnuje, přestože makám na rozšiřování obsahu s affil odkazy. Výdělky z PPC trochu vzrostly, ale jako obvykle to bylo vykoupeno poklesem CTR. Na jednom navštěvovaném blogu jsem zrušil vlastní (pracný) systém vkládání reklam a použil jsem plugin, měsíční výdělek se vyšvihl 30 % nad dlouhodobý průměr. Celkový výdělek z PPC tak činil 820 Kč.

Finance

Fotobanky sice nebyly žádná hitparáda, ale proti únoru příjemných $148 (únor $93). PPC celkem 820 Kč (únor 727 Kč), prodej minerálů 680 Kč a mini-brigáda 440 Kč. Celkem 5600 Kč, žádné terno, ale na prakticky pasivní měsíc to ujde.

Návštěvnost

Celková i průměrná denní návštěvnost se proti únoru trochu zlepšila, ale je o něco horší jak v lednu. Proti loňskému roku je pokles návštěvnosti téměř 25 %, přestože se obsah i linkbuilding výrazně rozrostl. Otázkou je nakolik je to reálné a nakolik se jedná o změny v nastavení statistik a důslednější filtrování spambotů.

navstevnost-brezen2015

Příspěvek byl publikován v rubrice Měsíční přehledy a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *