Březen 2014

V březnu to se zakázkami drhlo, většinu času jsem věnoval hlavně škole a výzkumu. Dost času spolykaly také vlastní projekty, sice se to sune pomalu, ale postupně se snad daří nějaký rozvoj.

brezen-2014

Práce a projekty

S fotobankami to bylo v březnu slabší, nafotil jsem sice dost fotek, ale nic jsem neupravil ani nenahrál. Asi bude potřeba další akce typu Hundred challenge. Na projektech jsem pracoval spíše po menších úsecích, opravil jsem některé chyby, napsal jsem pár článků a přidal fotky. Na nový dadajax.net jsem bohužel ani nesáhl a pořízené texty na nový anglický web také stále leží jen na disku. V dubnu však plánuji s obojím pohnout a nasadit PPC i affill a uvidíme. Trochu jsem zase rozhýbal nabídku v e-shopu s minerály, zatím je však bohužel znát jeho nedodělanost i malá nabídka. Poptávka však zjevně je a s ohledem na enormně rostoucí ceny na burzách zřejmě i bude.

Poslední dobou mi značně pije krev Google, protože zjevně nemá problém cpát do SERPu různé rozkrádací weby, agregátory a další šmejd, přesto má zásadní problém s indexováním obsahových webů. Bez přidání webu do GWT klidně můžete čekat týdny na indexaci a v SERPu se nemusí objevit celé měsíce. Názornou ukázkou je tento blog, microsite i mineralexpert.org – návštěvnost z vyhledávání Google je NULA. Kecy Matta Cuttse o vhodné propagaci webu a obsahu jsou jen plané žvásty, bez pořádného linkbuildingu vás každý odkazový spamer s kradeným obsahem suverénně převálcuje. Návštěvnost z Google i u zavedených projektů začíná zaostávat za Seznamem, přitom to roky bylo přesně naopak.

Přes pokles návštěvnosti o 20 % bylo zobrazených PPC reklam prakticky stejně (wtf?!), míra prokliku na setinu stejná, nicméně výdělek jen 900 Kč (minulý měsíc 1100 Kč). Vyházel jsem z nabídky některé nesmyslné nerelevantní reklamy, ale zřejmě to nemělo žádoucí efekt. Každopádně se potvrdilo, že anglické weby (mineralexpert.org) mají významně vyšší cenu za proklik – běžně 2-3x vyšší CPC.

Finance

Po úspěšném únoru se na výdělcích zase podepsala vědecká činnost a výrazně klesly. Fotobanky vydělaly cca $150, přímý prodej fotek 500 Kč, PPC 900 Kč a affil 100 Kč. Psaní vyneslo jen 1100 Kč, takže celkový výsledek je cca 5500 Kč.

Návštěvnost

Po veleúspěšném únoru šla zase návštěvnost do kytek. Nejdrastičtější pokles o cca 9000 návštěv byl na rockhound.cz, na většině ostatních webů se návštěvnost držela anebo mírně vzrostla. První celý měsíc mineralexpert.org dopadl celkem dobře s 6500 návštěvami (únor 4000).

Pořád mám závažnou nedůvěru v měření, protože údaje v serverových Awstats, Google Analytics a Adsense se zásadně rozchází. Adsense hlásí nějakých cca 30 tisíc zobrazení, přitom jen návštěvnost webů je téměř 45 tisíc a prolistovaných stran je bezpečně nad 100 tisíc. Velice smrdí také přístupy z Facebooku, kterých se zobrazují desítky či maximálně první stovky, přitom na mineralexpert.org je nulová návštěvnost z vyhledávačů a minimální přímá návštěvnost, drtivá většina lidí přichází právě z FB. Facebook ve svých přehledech míru prokliku zcela jistě výrazně podhodnocuje (nejspíš aby uživatele motivoval platit za reklamu), ve statistikách přístupnosti je asi také drasticky podhodnocená, ale pořád výrazně vyšší než uvádí přehledy na FB.

navstevnost-brezen-2014

Příspěvek byl publikován v rubrice Měsíční přehledy a jeho autorem je diginomad. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

2 komentáře u „Březen 2014

  1. To s tím Google mi moc nesedí, minimálně ta indexace. Nikdy jsem u Googlu neměl problém s indexací i u průměrných webů. Nemáš tam nějaký zásadní kopanec? GWT vše v pohodě?

    Do týdne jsem měl zaindexované vždy vše i mnohastránkový web.

    • Taky se mi to nelíbí, dřív naopak Google zásadně převažoval nad Seznamem. Budu se na to muset mrknout a ač velmi nerad, přidám aspoň některé weby do GWT. Každopádně microsite běží asi od 25. prosince, zaindexován byl první týden v lednu a návštěvnost z Google nula. Problém v GWT žádný…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *